Examenvragen 2017-2018 2e zit
5. 15 meerkeuzevragen zonder giscorrectie.
OPEN VRAGEN
1. Geïntegreerde communicatie
a. Welke mogelijke obstakels zijn er?
b. Waarom is het cruciaal om aan geïntegreerde marketingcommunicatie te doen? Welke niveaus van integratie moet er worden beogen?
c. ACTUAVRAAG: Waarom is het nadelig voor Carrefour dat Radja Nainggolan niet geselecteerd is als Rode Duivel voor het WK voetbal?
2. Advertentie
a. Welke reclametype wordt er hier toegepast?
b. Hoe zullen consumenten deze advertentie verwerken? Leg uitgebreid uit.
c. Welke effecten?
3. Budgetten
a. Stel je bent een communicatieverantwoordelijke en je moet een reclamestrategie ontwikkelen voor een nieuw product die zal worden geïntroduceerd voor Proctor & Gamble.
i. Hoe zal je dit doen volgens de pariteitenmethode? Leg dit uitgebreid uit en geef voorbeelden.
ii. Geef 2 voor- en nadelen van deze techniek voor P&G.
4. CASE Jan Algoed Personalisatie
a. Waarom is het belangrijk voor adverteerders om aan personalisatie te doen? Wat is hierbij nodig? Wat is het grote gevaar hierbij? Best practices?
5. 15 meerkeuzevragen zonder giscorrectie.